دکتر محمد آقازاده

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر مقدس قم

دکتر محمد آقازاده

کاندیدای ششمین دوره شورای شهر مقدس قم

دکتر محمد آقازاده

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام
این جانب دکتر محمد آقازاده، با استعانت از خداوند متعال و احساس تکلیف در برابر آبادانی شهر کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و با هدف خدمت به مردم شریف شهر مقدس قم، به عنوان کاندیدا ششمین دوره انتخابات شورای شهر مقدس قم وارد عرصه انتخابات شده ام.

همراهی شما سروران عزیز در این مسیر، موجب تحقق شعار نوبت متخصصان است خواهد شد.

جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همه با هم در انتخابات سرنوشت ساز مشارکت میکنیم.

دکتر محمد آقازاده
کد انتخاباتی: ۱۱۹۴

بایگانی
نویسندگان

 دکتر محمد آقازاده عضو منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در انتخابات شورای اسلامی شهر
تقویت گردشگری قم؛ راهی برای ارتقاء درآمدهای پایدار شهری

 

داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم گفت: بررسی های انجام شده بودجه شهری سال ۹۷؛ حکایت از آن دارد که فقط ۴۶ دهم درصد از این محل درآمد کسب شده نشان دهنده مغفول ماندن این بخش است.

به گزارش شهرکریمه دکتر محمد آقازاده داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی از اولویت های شورای آینده شهر قم اظهار داشت: عدم توازن در ارائه خدمات شهری به ویژه ایجاد فضای سبز در مناطق مختلف قم و نیز ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از مدیریت جزیره ای در مسائل شهری از جمله ماموریت های مهم شورای آینده است.

 داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم افزود: تصمیمات شهری می بایست  متناسب با فرهنگ و مقتضیات هر منطقه تعریف شود که در این راستا می بایست کار مطالعاتی و پژوهشی صورت گیرد و به موضوع نیازها و خواست شهروندان و مشارکت دادن مردم در تصمیم سازی ها نیز باید توجه شود.

 آقازاده تاکید کرد: مباحث علمی و پژوهشی باید در اولویت سیاستگذاری ها دخیل باشد و در واقع تصمیمات شورا باید مبنای علمی و پژوهشی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی قم، از بین رفتن تدریجی هویت شهری در بافت های فرسوده است افزود: متاسفانه بافت سنتی و قدیمی شهر در حال نابودی است و شهروندان بومی این مناطق در حال کوچ به سایر مناطق شهری هستند و بلندمرتبه سازی به بهانه احیای بافت فرسوده در حال انجام است که مجموع این اقدامات موجب نابودی هویت اصیل و فرهنگ غنی این مناطق می شود.

 آقازاده گفت: الزاماتی از سوی مدیریت شهری باید تعریف شود تا فرهنگ بومی این مناطق حفظ شود و اجازه داده نشود تا با ساخت و سازهای بی رویه، شاهد آشفتگی بصری این مناطق باشیم.

 داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم افزود: بازارهای محلی و بازارهای روز در سطح شهر قم باید ساماندهی شوند و از سوی دیگر هویت مسیرهای انقلابی شهر قم نیز  می بایست برای آشنایی نسل جدید با دوران انقلاب اسلامی احیا شود چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب قم خاستگاه انقلاب اسلامی است.

 وی با بیان اینکه شهر باید توسعه متوازنی داشته باشد و عدالت اجتماعی نیز در تصمیم گیری ها باید مدنظر باشد افزود: شهر قم جایگاه ملی و بین المللی دارد اما متاسفانه در این سالها خدمات شهری منطبق با جایگاه قم  نبوده هر چند که اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف را نباید نادیده گرفت .

وی حضور ملل مختلف در شهر قم را  نشان دهنده اهمیت و ضروت موضوع گردشگری  برشمرد و افزود: بررسی های انجام شده بودجه شهری سال ۹۷؛ حکایت از آن دارد که فقط ۴۶ دهم درصد از این محل درآمد کسب شده که این امر آسیب جدی برای مدیریت شهری است و در حقیقت ظرفیت بالای این بخش مغفول مانده است.

 آقازاده با بیان اینکه ۸۰ درصد درآمد شهری، ناپایدار بوده  و از محل تراکم فروشی و حذف پارکینگ و اینگونه موارد است افزود: تنها ۲۰ درصد از درآمدهای سالانه شهرداری در قم پایدار است که باید اذعان داشت یکی از محل های کسب درآمد پایدار، برنامه ریزی برای مقوله گردشگری و جذب مسافر و زائر است؛ و باید برنامه ریزی ها برای ماندگاری بیشتر زائران در قم معطوف باشد.

 داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم گفت: بر اساس آمارها ۵۵ درصد زائران و مسافران تنها ۶ ساعت در شهر قم می مانند و این در حالی است که ۱۹ میلیون نفر در ۲۰۰ کیلومتری قم زندگی می کنند که باید از این ظرفیت بهره برد.

 وی با بیان اینکه شهر یک جسم کالبدی و یک روح دارد افزود: جسمِ شهر در حقیقت همان بناها و خیابانها است و آنچه که برای زندگی انسان محور؛ مهم است و روح شهر به شمار می رود و موجب آرامش و آسایش شهروندان است مباحث معنوی، رفاهی و تفریحی است .

 آقازاده ادامه داد: گسترش فضای سبز، کیفیت مبلمان شهری، المان ها و زیر ساخت های اینگونه موجب تقویت روحیه شهروندان می شود و باید تلاش شود تا ارتباطات اجتماعی در شهر رونق گیرد.

 وی شهر قم را یک جهان اسلام کوچک برشمرد و افزود: ایجاد بازارچه های بین المللی با توجه به حضور افراد با ملل و اقوام مختلف بسیار مهم است و فضای شهری و پارک ها و بوستانها نیز در مناطق مختلف شهری باید توسعه یابد.

 داوطلب ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: شهر قم نباید تک بُعدی باشد چرا که این امر موجب می شود بسیاری از شهروندان برای استفاده از فضای تفریحی به خارج از استان سفر کنند در حالی که می توان با ارتقاء زیرساخت های تفریحی و رفاهی از این ظرفیت نهایت استفاده را برد و سالانه ۲۵ میلیون زائر و مسافر که به قم می آیند زمان ماندگاری آنها افزایش یابد.

 آقازاده بر توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی،  گردشگری و حتی سیاسی شهر قم تاکید کرد و مجموعه این عوامل را موجب ارتقاء جایگاه شهر قم برشمرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۵
دکتر محمد آقازاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی